söndag 24 augusti 2008

Äntligen...

Äntligen kan jag visa lite kort. Det är lite blandat med eget och beställnings-kort. Ett av korten är gjort före jag började med akvareller, så det är vanliga färgpennor.
Hur hade ni gjort, hade ni gjort om kortet eller hade ni haft det som det såg ut?
Kommentera gärna.


Material: Det mönstrade pappret kommer ifrån Dream Street Papers - Nancy och enfärgad cardstock. Stämpeln kommer ifrån Magnolia och färglagd med akvareller, swirslen kommer ifrån Hero Arts. Texten har jag skrivit med fonten "Bickley Script". Blommorna är prima dekorerade med lite glitterlim.


Material: Det mönstrade pappret kommer ifrån Maja Design - Mina vänner Rosa-Marina och enfärgad cardstock, dekorerade med både glitterlim och halvpärlor. Stämpeln kommer ifrån Magnolia och färglagd med färgpennor. Texten har jag skrivit med fonten "Enviro".

Material: Det mönstrade pappret kommer ifrån DCWV och enfärgad cardstock. Stämpeln kommer ifrån Magnolia och färglagd med akvareller. Texten har jag skrivit med fonten "Tempus Sans ITC". Blommorna har jag tillverkat själv av cardstock och dekorerat med glitterlim.

Kram från Pernilla.

2 kommentarer:

Tina sa...

Härliga kort! Det är snyggt med både akvarell o penna. Det får man nog välja som det faller sig. Det beror på när o vem som ska ha det.
Jag tackar nej till jobb den helgen.... ; ) Kram

Lene sa...

Tack för titten hos mig!
Nej, jag skulle inte ha ändrat! Jag tycker att kort man gjort ska vara så. Du har blivit riktigt duktig med akvarell färgerna!
Kram Lene