tisdag 2 september 2008

Höst...

Är det någon annan än jag som känner att hösten är på väg? Mitt på dagen känns det nästan som om sommaren inte helt har släppt sitt grepp om än.

Med hösten vet jag att skaparlusten får sig en rejäl svacka. Då är det viktigt att man får uppmuntrande ord om sina skapelser annars är det nog lätt att tappa sugen. Jag har en kompis som tycker att det är roligt att kommentera och det är även roligt att läsa hennes blogg, många tänkvärda ord och inga visor. Det är synd att det inte finns fler i min vänskapskrets som tycker om datorer överhuvudtaget eller mina skapelser. Jag lägger allt mitt hopp till Tina (och olika utmaningar som finns på Internet) om min hobby skall överleva. Jag tycker det är roligt men man kan ju inte lägga alla kort på hög.

Nog om alla tråkigheter. Här har jag gjort ett höstkort och använt mig av Mirabylls biljetter, otroligt fina.


Material: Det mönstrade pappret kommer ifrån Dream Street Papers - Jack - Vintage Cowboy och enfärgad cardstock. Stämpeln kommer ifrån hÄnglar och färglagd med akvareller. Biljetten har jag fått från Mirabyll. Blommorna har jag tillverkat själv av cardstock och dekorerat med glitterlim och stjälkarna har jag stansat ut med min Qk.

Kram från Pernilla.

2 kommentarer:

Tina sa...

"Åhh...sa jag när jag såg kortet.
"Kom Lars, titta på Pernillas nya kort! " Det var jättefint!!!
Det tyckte Lars också. Så Fina färger. Jag är också sugen på att måla m akvareller.... Kram

Tina sa...

Var tvungen att titta en gång till....
Biljetten är ju jättehäftig"
Vad har du för trista vänner som inte har vett på att uppskatta dina kort? : )