söndag 12 april 2009

Påsk-påse.

Jag har inte gjort ett enda påsk-kort detta året. Men jag gjorde två påsk-påsar som alternativ till påskägg till mina brorsbarn som vi var och åt påskmat hos igår. Här ser ni både fram och baksida på dom, jag blev inte helnöjd med stängningen av påsen. Men det blir nog bättre nästa gång jag gör dom.

Material: Mönstrat papper från Flair Designs - The Easter Surprise Collection - Egg-stravaganza och enfärgad cardstock. Stämplarna, både flickan och texten är från Magnolia, färglagda med promarkers och dekorerad med lite glitterlim.

Kram Pernilla.

3 kommentarer:

lk46 sa...

Men vilken bra ide och så snygga de blev! Har du gjort dem efter en mall eller efter huvudet?
Hoppas du får en skön vecka min vän!
kram lene

lk46 sa...

hej min vän!
Swapen kom idag och de var såååå snygga kort allihopa! jättekul. Jag lägger den på lådan när jag går till jobbet! Tack snälla pernilla för de fina hänglar! Skulle du vilja ha några sen så säg till bara. Jag håller på att köpa på mig lite andra än hänglar och magnolia.
ha det gott och hoppas du är med på nästa omgång!
Kramizar från Lene

Lena B E sa...

Oh så snygga påsar!! Finns det någon mall till dessa någonstans?
Vi har inte "träffats" tidigare, bara "stött på" varandra inne hos Lene. Jag är också med i swappen och korten kom idag, så snygga allihopa!! Din Zucchini-lasagne ska jag defenetivt testa vid tillfälle. Lene har bett mej ta över swappen så du kommer snart att få ett mail från mej, jag ville tala om det så du är beredd på att det kommer ett från mej. Jag ville också säga att jag tyckte mycket om ditt kort, likaså fiskarna som var på förra kortet, dom var så söta!!
Vi hörs. Kram Lena