söndag 3 oktober 2010

Jobb

Ni som undrar vart jag har tagit vägen. Jag vill bara tala om att jag har fått jobb, bara på timmar än så länge.

Att jobba som busschaufför tar otroligt mycket tid. Jag är hemifrån ca 13 timmar, Jag går upp 1 timme för morgonbestyr. Det blir ca 14 timmar, sen skall jag sova ca 8 timmar. Det blir 22 timmar och då får jag över 2 timmar till familjen som undrar hur dagen varit. Tur som är inte varje dag så här men många av dagarna i veckan blir sådana.

Jag som har jobbar sex timmars dagar i sex år blir väldigt trött, fort. Jag vill så mycket mer.

Kram Pernilla

2 kommentarer:

lk46 sa...

hej vännen!
först vill jag gratulera till jobbet. Det är ju viktigt hur det än är.
men det är inte så kul att vara hemifrån så mycket det kan jag förstå1
Hoppas du är rädd om dig!!1
Massor av kramar från lene

Lisan sa...

Hejsan - även jag vill grattulera till jobbet. Va skoj.14 timmar, usch så jobbigt. Det hade jag aldrig klarat, inte ens när jag var frisk. Hoppas för övrigt att allt är bra med dig. Ha det så bra, ville bara kika in och säga hej och önska en go helg. kramis från Lisan